СИСТЕМА СТРАТЕГІЙ РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМСТВ ПРИ ІМПЛЕМЕНТАЦІЇ НЕОМОДЕРНІЗАЦІЙНОЇ КОНЦЕПЦІЇ

Автор(и)

Анотація

Систематизація та узагальнення основних існуючих стратегій розвитку підприємств за
результатами аналіз наявних загальноприйнятих визначень понять стратегії розвитку підпри-
262
ємства показали, що різноманіття існуючих стратегій розвитку підприємства призвело до
виникнення несхожих між собою трактувань понять стратегії розвитку підприємства різними
науковцями. Метою дослідження є визначення системи стратегій розвитку підприємств при
імплементації неомодернізаційної концепції. Над розуміння визначенням поняття стратегій
розвитку та його суті працювало багато вчених, як вітчизняних, так і зарубіжних. Серед
них є А. Чендлер (Chandler A.), Портер Е.М., І. Ансофф, Василига С. М., Маліношевська, К.
І. та інші [1-4].
Враховуючи загальноприйняте на сьогодні розуміння поняття стратегії розвитку підп-
риємства визначено, що стратегією розвитку підприємства є комплекс короткострокових або
довгостроковий дій, метою яких є досягнення визначених конкурентних переваг, ефективно-
го використання наявних власних ресурсів підприємства та забезпечення зростання підпри-
ємства в цілому. Вказаний комплекс дій включає визначення загального бачення подальшого
розвитку, його стратегічних цілей, проведення необхідного обсягу аналізу внутрішнього та
зовнішнього середовища, вибір необхідних стратегічних напрямків і відповідних механізмів
їх реалізації.
Основним напрямком неомодернізаційної стратегії є інноваційний розвиток, впрова-
дження та реалізація технологічних трансформаційних процесів на підприємстві, ефективні
заходи адаптації до глобалізаційних викликів та забезпечення сталого розвитку підприємства.
З огляду на спрямування систематизація наявних неомодернізаційних стратегій розвитку
підприємства основана на кількох принципових підходах.
Одним з таких підходів (структурно-функціональний підхід), на думку автора, є струк-
туризація стратегій розвитку за рівнями управління підприємством, або за структурно-
функціональний показником. При впровадженні даних стратегій управління підприємствами
здійснюється на корпоративному рівні та функціональному рівні. Типи стратегій відрізня-
ються за напрямками реалізації: на корпоративному рівні управління підприємством це ди-
версифікація, інтеграція, глобалізація, цифрова трансформація, диференціація, а на функціо-
нальному рівні управління підприємством стратегії розвитку реалізуються як фінансові стра-
тегії, стратегії маркетингу, тощо. Застосування структурованих стратегій цим підходом да-
ють можливість чітко визначити рівень імплементації їх на підприємствах згідно визначених
завдань неомодернізації.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-27