ОПТИМІЗАЦІЯ ЦІНОВИХ СТРАТЕГІЙ ПІД ЧАС КРИЗИ

Автор(и)

  • Поліна Ярмоленко

Анотація

Оптимізація цінових стратегій під час кризи являється одним із головних завдань підп
риємства для підтримки конкурентоспроможності та стабільності ринку. Такі причини, як:
ринкова та економічна нестабільність, зниження купівельної спроможності, спад попиту
змушують коригувати цінову політику для адаптації до нової реальності [1]. Нерівновага на
ринку може бути наслідком військового конфлікту, пандемії, інфляції, різкого падіння курсу
цінних паперів, різких коливань валютних курсів і так далі[2].
Цінова стратегія визначає, як організація встановлює ціни на свої товари чи послуги,
враховуючи ринкові умови, фінансові цілі та попит споживачів [3]. Основною метою цінової
стратегії є забезпечення прибутковості підприємства, підтримка конкурентоспроможності,
стимулювання попиту.
Існує чимало різних цінових стратегій залежно від цілей, мети компанії та умов ринку.
Однією з найпоширеніших та найпопулярніших стратегій є «проникнення на ринок». Во
на має на меті - встановлення низьких цін для швидкого залучення споживачів і створення
попиту. Другим відомим та не менш популярним підходом є стратегія «преміального ціноут
ворення», яка підкреслює якість та унікальність продукту через високу ціну. Ця стратегія
орієнтована на споживачів, які готові платити більше за престиж, винятковість, додаткову
цінність, яку не пропонують конкуренти. Стратегія скімінгу «зняття вершків» часто викорис
товується як додаткова стратегія для підприємства [4]. Сенс даної стратегії полягає у встано
вленні високої ціни на новий продукт компанії, яку поступово знижують з виходом дешев
ших аналогів. Підприємства, які надають перевагу мінімізації витрат та пропозиції доступ
них цін на ринку, можуть прийняти стратегію лідерства за витратами. Знижки чи акції є до
статньо поширеним інструментом стимулювання продажів у складні часи.
Приватне акціонерне товариство «Київська кондитерська фабрика Roshen» використо
вує стратегію «проникнення на ринок» і вона є достатньо ефективною, сприяє успіху підпри
ємства на ринку. Для аналізу ефективності даної стратегії «Roshen» та запропонування мето
дів її оптимізації було проведено оцінку динаміки витрат підприємства за 2020–2023 роки.
Таблиця дозволяє проаналізувати зміни ключових показників витрат, таких як: виробнича
собівартість, адміністративні витрати, витрати на збут та інші операційні витрати [5].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-27