ЕКОНОМІКА ВРАЖЕНЬ – ЛЕВЕРИДЖ СУЧАСНИХ БІЗНЕС-МОДЕЛЕЙ

Автор(и)

Анотація

В епоху глобальної взаємозалежності активізується потреба в рішеннях, які сприяти
муть економічному зростанню та одночасно сприяють процвітанню та добробуту людей.
Тому, людська винахідливість є єдиним найважливішим ресурсом у мінливому економічно
му середовищі, що має унікальну можливість змінити спосіб виробництва, споживання, спіл
кування та взаємодії, застосування глобальних тенденцій для сталого розвитку та викорис
тання потенціалу Четвертої промислової революції.
Очевидно, що поняття «враження» знайшло резонанс на ринку ідей і у світі комерції.
Багато факторів сприяли формуванню екосистеми бізнес-моделей економіки вражень, а саме
споживачі цінують враження більше, ніж товари та послуги. Мислення на основі враження
забезпечує бажану нову платформу для здійснення інноваційної діяльності зі створення цін
ності. Відповідно, враження є невикористаним засобом диференціації бізнес-моделей інно
ваційної економіки.
Сучасні бізнес-моделі характеризуються бажанням споживачів «переживати», а не
споживати, то б то купувати не товар, а емоцію. Складні алгоритми програмного забезпечен
ня та продукти, які можна налаштувати, дозволяють споживачам відчути поєднання віртуа
льного та матеріального. Змінюється ставлення до споживання та матеріальних благ, оскіль
ки клієнти шукають способи внесення значних змін у своє життя та світ. В епоху технологіч
ного розвитку споживачі все частіше віддають перевагу емоціям, які супроводжують про
дукт чи послугу, ніж матеріальній цінності самого продукту. Перехід від володіння до вико
ристання та від стандартного споживання до персоналізованих вражень (наприклад, віртуа
льні тури, 3D-примірка одягу). Економіка вражень відображає глобальну тенденцію до ство
рення нових бізнес-моделей, які забезпечують унікальний досвід клієнтів. Відмінність від
традиційних економічних підходів має важливий вплив , оскільки власність як категорія пос
тупається місцем користуванню та взаємодії. Наприклад, популярність стрімінгових сервісів
(Netflix, Spotify) показує, що споживачі більше зацікавлені у доступі до контенту, ніж у його
фізичному володінні. Перспективами є зростання уваги до сталого розвитку та екологічних
рішень ,що інтегрується в економіку вражень. Наприклад, екологічно чисті продукти або
туризм, орієнтований на захист природи.
Враження формують нові ринки, наприклад, досвідний туризм ($2,9 млрд до 2028 року)
та 3D-друк ($28 млрд у 2026 році).Ринок економіки вражень досягне $6,5 трлн до 2025 року
завдяки інноваціям у сфері туризму, розваг, цифрових платформ і персоналізації продуктів.
Споживачі готові платити більше за емоційний аспект, що стимулює інвестиції в креативні
технології та адаптивні бізнес-моделі. Лідери бізнесу очікують, що економіка вражень спри
ятиме розвитку можливостей у таких галузях, як фінансових послугах, подорожах і туризмі,
споживчих товарах та інформаційно-комунікаційних технологіях (рис. 1).

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-27