АНАЛІЗ ЕФЕКТИВНОСТІ РЕКЛАМНОЇ КАМПАНІЇ НА ПІДПРИЄМСТВІ
Анотація
Аналіз ефективності рекламної кампанії є невід'ємною частиною маркетингової страте
гії будь-якого підприємства, особливо в умовах жорсткої конкуренції. Він дозволяє оцінити
результативність проведених заходів, визначити сильні та слабкі сторони кампанії, а також
внести необхідні корективи для досягнення поставлених цілей.
Важливість аналізу ефективності рекламної кампанії дозволяє оптимізувати витрати,
прийняття обґрунтовані рішення, підвищення ROI, розуміння цільової аудиторії. Розуміння,
які канали та інструменти принесли найбільший результат, дозволяє ефективно розподіляти
маркетинговий бюджет. Аналіз даних допомагає приймати виважені рішення щодо подаль
ших маркетингових стратегій. Оптимізація рекламних кампаній сприяє збільшенню повер
нення інвестицій. Аналіз поведінки аудиторії дозволяє краще розуміти її потреби та вподо
бання.
Аналітика та прогнозування поведінки економічних агентів (рис. 1) – це міждисциплі
нарний напрям досліджень, який поєднує економіку, статистику та психологію для аналізу та
передбачення рішень, що приймаються різними економічними суб'єктами, такими як: домо
господарства, підприємства, держава.
Аналіз ефективності рекламної кампанії для ТОВ «Смарт Енерго» повинен враховувати
специфіку підприємства у сфері енергетики. Мета кампанії може бути пов’язана із залучен
ням нових клієнтів (B2B або B2C), підвищенням обізнаності про компанію чи просуванням
нових продуктів і рішень.
Нами узагальнено праці авторів Благун І.І. [1], Буртняк І. Кушнір О. Судук Н. [2], які
дозволили виокремити наступні етапи аналізу.
1. Визначення цілей кампанії через залучення партнерів для співпраці, розширення клі
єнтської бази у сегменті підприємств, популяризація енергоефективних рішень.
2. Канали розповсюдження реклами. - - -
Google Ads: контекстна реклама за ключовими словами на енергетичну тематику.
Соціальні мережі: LinkedIn (для B2B), Facebook (для B2C).
Email-маркетинг: розсилки для потенційних клієнтів чи партнерів.
3. Аналіз цільової аудиторії за суб'єктами господарювання (підприємства у промисло
вості, ЖКГ, агросекторі), за географічною прив’язкою (регіони з великим енергоспо
живанням або попитом на енергетичні рішення).