ІНТЕГРАЦІЯ ЛАНЦЮГІВ ВАРТОСТІ ПРОДУКЦІЇ ПЕРЕРОБНОЇ ПРОМИСЛОВОСТІ В ГЛОБАЛЬНІ ЛАНЦЮГИ
Анотація
Тенденція до енергозбереження та популярність зеленого будівництва створює потен-
ційний ринок для українських підприємств. Українські підприємства скляної галузі можуть
інтегруватися в такі перспективні товарні групи, як енергоефективне скло для будівництва,
враховуючи зростання урбанізації та популярність енергоефективних технологій у будівниц-
тві [ 1].
Розглянемо інтеграцію ланцюгів вартості продукції переробної промисловості в глоба-
льні ланцюги на прикладі створення ланцюга вартості енергозберігаючого скла включає
різні етапи, від постачання ресурсів до утилізації скла. Виробничий ланцюг включає поста-
чання ресурсів, виробництво скла, переробка та виготовлення продукції, контроль якості,
зберігання та доставка, оптова та роздрібна торгівля, експорт, збірка скляних виробів, про-
мислова переробка скла, утилізація. Ключові учасники цього ланцюга включають компанії,
які постачають електроенергію та газ, постачальників сировини, постачальників хімікатів,
постачальників логістичних послуг, компанії, що надають технічну підтримку та технічне
обслуговування обладнання, компанії, що постачають технології та інновації, банки та інші
фінансові установи, торгово-промислові палати, науково-дослідні інститути, а також компа-
нії з промислової переробки енергозберігаючого скла.
Ці суб’єкти працюють в еко-індустріальних парках, щоб забезпечити ефективне та стале
виробництво енергозберігаючого скла, беручи до уваги якість, економічну ефективність та
екологічні аспектиСлабкі сторони у виробництві енергозберігаючого скла в Україні поляга-
ють у тому, що високий рівень необхідних початкових інвестицій на етапі будівництва заво-
дів ускладнює виходження на ринок національних виробників. Доступність кредитних ресу-
рсів та інвестиційного клімату країни визначають успіх залучення іноземних інвестицій. Ук-
раїна поки що не має механізмів страхування військових ризиків для промислових підпри-
ємств, що ускладнює привабливість країни для інвесторів. Наразі проводиться робота над
використанням міжнародного агентства MIGA для залучення інвестицій для будівництва
заводів в Україні, проте цей процес ще не має широкого розгляду та підтримки [3].
Потенціал та можливості розвитку ринку енергозберігаючого скла в Україні полягають у
зростанні попиту на цей вид продукції. Підвищення уваги до збереження енергоефективності
та сталий розвиток економіки створює сприятливе середовище для використання енергозбе-
рігаючих технологій. Розвиток нових технологій та постійна інноваційна діяльність в галузі
можуть стимулювати попит на енергозберігаюче скло. Окрім того, перегляд асортименту та
184
номенклатури товарів та використання новітніх технологій виробництва скляної продукції
посилюють конкурентоспроможність вітчизняних виробників на міжнародному ринку [2].
Стратегія інтегрування. Стратегія інтегрування для виробництва енергозберігаючого
скла в Україні та інтеграції у глобальні ланцюги включає низку ключових етапів, які мають
на меті: (1) ефективне впровадження технологій, (2) технічне забезпечення; (3) будівництво
склозаводу з виробництва енергозберігаючого скла (4) створення мережі дистриб'юторів для
забезпечення успішного виходу на ринок